Nietypowa sytuacja, w której się znaleźliśmy, wymaga nowych, kreatywnych rozwiązań. Na szczęście żyjemy w czasach, w których dostęp do Internetu jest raczej powszechny, a współczesne osiągnięcia technologiczne znacznie ułatwiają życie każdego z nas.
Dzięki szerokiemu wachlarzowi dostępnych narzędzi do nauki online kursy językowe w naszej szkole mogą trwać bez zakłóceń. Wielu naszych klientów od razu podjęło decyzję o przeniesieniu zajęć na tryb online. Chcemy Wam przedstawić historię jednego z nich. Na początek, opinia Pani Marty, Senior L&D Coordinator, która zainicjowała wdrożenie nauki języków online dla swoich pracowników:
Decyzja o przejściu na zajęcia językowe w formie online była po prostu naturalną odpowiedzią na aktualną sytuację, ale też wydaje mi się bardzo dobrym rozwiązaniem. Uczestnicy są zadowoleni, a proces dydaktyczny w takiej formie przebiega bardzo sprawnie – mam wrażenie, że wręcz sprawniej niż w normalnym trybie „face to face”. W przyszłości myślę, że część grup może zechcieć pozostać w tym trybie nauki, a na pewno korzystać częściowo z takiej alternatywy.
Nie wiesz, czy zajęcia online sprawdzą się w Twojej firmie? Zastanawiasz się, jak to w ogóle wygląda?
Świetnie trafiłeś! Przeczytaj poniższy artykuł i sam zdecyduj czy warto spróbować!
Rozmowy o zajęciach online generują zazwyczaj trzy podstawowe obawy:
- „Nie znam programu, na pewno nie opanuję jego funkcji…”
- „Lekcje online to wyłącznie problemy techniczne, połączenie na pewno będzie miało słabą jakość”.
- „Jak lektor wytłumaczy mi rzeczy, których nie rozumiem, skoro nie ma tablicy, a ja nie siedzę obok niego?”
Na podstawie wypowiedzi uczestników szkoleń oraz naszych lektorów, pokażemy Wam, że nie ma się czego obawiać i warto spróbować.
O zawiłościach programu: czy to naprawdę takie skomplikowane?
Wszystkie narzędzia online stworzone z myślą o zdalnej nauce są niezwykle intuicyjne i nie wymagają zaawansowanej znajomości komputera.
Żeby dołączyć do zajęć, wystarczy kliknąć odpowiedni link wysłany wcześniej przez lektora – nie brzmi skomplikowanie, prawda? 🙂
Przed rozpoczęciem kursu online zawsze upewniamy się, że zarówno uczestnicy, jak i lektorzy otrzymali wskazówki dotyczące programu – specjalnie na tę okazję przygotowaliśmy miniporadnik, który podpowie, jak korzystać z chatroomu, udostępnić prezentację czy pobrać pliki z zajęć.
Dodatkowo zespół naszej szkoły zawsze chętnie pomoże wszystkim, którzy będą czuli się zagubieni!
Poniżej opinia jednej z kursantek, która świetnie odnalazła się w nowej sytuacji:
Aneta, j. hiszpański, A2: Przejście na lekcje on-line to nie tylko konieczność, tylko bycie na bieżąco i bycie obecnym w cyfrowym świecie. Poświęcamy czas na aktywność w mediach społecznościowych, dlaczego nie wykorzystać tego czasu i możliwości do nauki przez Internet?
Cieszę się, że mogę się dalej uczyć mimo epidemii. Ucząc się zdalnie, tylko na tym zyskuję – nie muszę wstawać bardzo wcześnie, żeby dojechać na czas. Nadal widzę swojego nauczyciela, słyszę, mogę zadać pytanie – przez kamerę lub przez chat. Ćwiczenia robimy w czasie rzeczywistym na ekranie, dostajemy prace domowe jak przedtem.
Zachęcam też do nauki swoje dziecko – na własnym przykładzie. Poza tym dzięki nauce czegoś nowego (co z tego, że zdalnie) dalej żyję normalnie i nie zaśmiecam głowy sensacyjnymi wiadomościami.
Problematyczne połączenie internetowe – jak sobie poradzić?
Szybkość połączenia internetowego wpływa bezpośrednio na jakość lekcji – to prawda i nie można tego faktu ukrywać. W sytuacji, w której połączenie nie pozwala na dostęp do platformy, polegamy na naszych niezawodnych lektorach i ich doświadczeniu – wiemy, że są w stanie zaproponować alternatywne rozwiązania.
Na przykładzie wypowiedzi jednej z kursantek przedstawiamy sytuację, w której lektorka musiała szybko podjąć decyzję o zmianie programu, dzięki czemu lekcja przebiegła bez zakłóceń:
Dominika, j. niemiecki, A2: Lekcje online są super. Mimo że mieliśmy problem z połączeniem, nasza lektorka Ania szybko znalazła rozwiązanie (podesłała link do innej platformy) i lekcja się odbyła bez zakłóceń, widzieliśmy się, słyszeliśmy, pisaliśmy i graliśmy.
Człowiek vs komputer, czyli co z interakcją?
Większość z nas ceni sobie bezpośredni kontakt z rozmówcą, zwłaszcza jeśli ta druga osoba ma nas czegoś nauczyć.
Jednak warto sobie uzmysłowić, że połączenie internetowe, podczas którego mamy możliwość rozmowy i zobaczenia rozmówcy, niewiele odbiega od przebywania w jednym pomieszczeniu. Dodatkowo, platformy do nauki online oferują wiele funkcji, które pozwalają nam poczuć się jak w szkolnej klasie: mamy do dyspozycji wirtualną tablicę, możliwość uzupełniania ćwiczeń w czasie rzeczywistym, dostęp do prezentacji przygotowanych przez lektora i wiele innych.
Przeczytajcie opinię naszej lektorki, żeby się o ty przekonać:
Sylwia, lektorka j. polskiego dla obcokrajowców: Wszystkie zajęcia się udały i przebiegły bardzo sprawnie, szczególnie dzisiejsze spotkanie. Lekcja w niczym nie odbiegała od lekcji na żywo. Zrealizowaliśmy równie dużo materiału co na potkaniach stacjonarnych, a sama kursantka była zaskoczona, że lekcja tak szybko zleciała, co jest miłym komplementem 🙂
Kursanci też przekonali się do zalet płynących z zajęć zdalnych:
Aneta, j. niemiecki, B1: Bardzo sobie chwalę zajęcia z języka niemieckiego online. Nie mieliśmy do tej pory żadnych problemów technicznych. Do komunikacji używamy narzędzia, dzięki temu widzimy się wzajemnie i możemy zadawać pytania na czacie.
Dzięki uczestnikom naszych kursów, którzy zechcieli podzielić się z nami swoją opinią, chcieliśmy Wam pokazać, że zmiana formy nauki z tradycyjnej na online może wydawać się skomplikowana, ale w rzeczywistości taka nie jest. Wystarczy spróbować, żeby szybko odkryć plusy i cieszyć się efektami nauki.
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy to rozwiązanie dla Ciebie – skontaktuj się z nami, odpowiemy na Twoje pytania.