kursy jęzkowe

Wywiad z Sandrą Wilczewską z firmy Enovatis S.A.

Po raz kolejny już zagłębiamy się w tajniki współpracy z partnerem korporacyjnym w obszarze szkoleń językowych. W dzisiejszej rozmowie skoncentrujemy się na potrzebach i wrażeniach w zakresie nauki języków środkowo- i wschodnioeuropejskich oraz na specyfice nauki w branży turystycznej. Pytania zadajemy przedstawicielce firmy Enovatis S.A. – Sandrze Wilczewskiej, Specjaliście ds. Funduszy UE.

– Zacznijmy od krótkiej prezentacji Państwa działalności. Na czym polega Państwa codzienna praca? I czym zajmujecie się Państwo w tym momencie – kiedy do wakacji jeszcze taaak daleko
Daleko do wysokiego sezonu, na który jednak już teraz dostępna jest pełna oferta wyjazdowa. Sprzedaż wycieczek na lato rozpoczyna się jesienią, więc nasi pracownicy działają na pełnych obrotach. Już teraz odnotowujemy wzrost sprzedaży wyjazdów na lato o 30 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem, a do tego dochodzi sprzedaż wycieczek last minute, na narty i egzotycznych. W przypadku tych ostatnich właśnie teraz jest szczyt sezonu i realizowanych jest najwięcej wyjazdów: przede wszystkim do Chin, na Kubę, Wsypy Zielonego Przylądka czy do Tajlandii. Oprócz tego, że sprzedajemy, na co dzień zajmujemy się szeroko zakrojoną promocją, przygotowaniem jak najbardziej kompleksowego produktu, badaniem rynku, analizą danych, programowaniem i udoskonalaniem serwisu. Dużo by tego wymieniać.

– Jakimi kryteriami kierowali się Państwo przy wyborze dostawcy usług językowych? Co było dla Państwa najważniejsze? Czy branża turystyczna ma w tej kwestii specyficzne wymagania?
Oczywiście, że mamy specjalne wymagania jako branża turystyczna. Przede wszystkim chodzi tutaj o słownictwo branżowe, którym na co dzień się posługujemy. Tak na marginesie, moim ulubionym angielskim słowem po dziś dzień jest “infant”, czyli po prostu małe dziecko do 2 roku życia. A wiek ma przecież znaczenie przy zakupie biletów lotniczych, ponieważ naliczane są zniżki. Ale przejdźmy do rzeczy. Przy wyborze dostawcy usług najważniejsze było dla nas, aby spełniał nasze wysokie wymagania, tzn. oferował kursy języków mało popularnych, w tym łotewskiego czy estońskiego. Skrivanek, jako jedyna firma spośród tych, do których udało mi się dotrzeć – a proszę uwierzyć, że spenetrowałam rynek bardzo wnikliwie – zaoferował kompleksowe szkolenia dla naszych konsultantów, obejmujące 6 języków, o które nam chodziło. Bardzo ułatwiło to nam podjęcie decyzji dotyczącej wyboru dostawcy usług. Wyszłam z założenia, że powierzenie jednej firmie całości projektu szkoleniowego wyjdzie na korzyść obu stronom transakcji i nie pomyliłam się!

– A w jaki sposób wyglądała współpraca ze Skrivankiem w praktyce? Co się na nią składało? I przede wszystkim: jak wrażenia – czy i dlaczego moglibyście nas Państwo polecić innym firmom?
Współpraca była bardzo zaawansowana: od tematów związanych z załatwianiem formalności, przez same szkolenia i ich bieżącą organizację, po dystrybucję raportów poszkoleniowych i certyfikatów. Już początkowy etap związany z zawarciem umowy przebiegł bez żadnych problemów, mimo że w okresie obowiązywania umowy zmienili się uczestnicy kursów. Wszystko przebiegło szybko, sprawnie i przyjemnie. Następnie same szkolenia – a przyznam, iż były sporym wyzwaniem. Dostałam opiekuna, z którym załatwiałam takie sprawy jak terminy szkoleń dla uczestników, ustalałam, czy mamy akurat wolną salę, czy nasz konsultant jest w pracy lub – w awaryjnych sytuacjach – zajmowałam się odwoływaniem lub przekładaniem zajęć. Dzięki sprawnej komunikacji udało się uniknąć jakichkolwiek nieprzyjemnych sytuacji. Zapoznawanie się z wynikami szkoleń i odbiór certyfikatów to była już sama przyjemność i taka „wisienka na torcie”.

– Na koniec pytanie do ekspertów. Gdzie polecilibyście Państwo spędzenie tegorocznego urlopu i dlaczego właśnie tam? No i oczywiście dlaczego powinniśmy wybrać wakacje z Enovatis?
Nie ma jednej dobrej odpowiedzi na pytanie, dokąd najlepiej jechać, bo właśnie o to chodzi w naszej pracy, żeby za każdym razem dobrać kierunek i ofertę szytą na miarę. Wszystko zależy od oczekiwań, preferencji, budżetu i doświadczeń podróżniczych klientów. To jednocześnie jeden z powodów, dla których warto wybrać wakacje w Enovatis. Kolejne? Bogata oferta wyjazdowa ponad stu biur podróży, a do tego usługi dodatkowe, jak ubezpieczenia, parkingi, a nawet bilety lotnicze. Ogranicza nas tylko wyobraźnia! Jeśli miałabym już mówić, dokąd jechać, to może powiem o trendach. Hitem wakacji będą wyspy greckie i Hiszpania, coraz bardziej popularna jest też Bułgaria. Z kierunków egzotycznych powodzeniem cieszą się Dominikana, Kuba, Chiny, Tajlandia oraz Wyspy Zielonego Przylądka.

Nie ma co ukrywać, że na koniec nieco się rozmarzyliśmy… Brzmi fantastycznie! Tymczasem bardzo dziękujemy za rozmowę, życząc Państwu i sobie dalszej owocnej współpracy uwieńczonej słonecznymi wakacjami.

—————————————————————————————————————–
Enovatis S.A.
Wizytówka:
Spółka Enovatis S.A. jest największą multiagencją na krajowym rynku turystycznym i jedną z największych w Europie Środkowo-Wschodniej oraz dynamicznie rozwijającym się graczem polskiej e-turystyki. Każdego roku serwisy należące do spółki Enovatis odwiedza kilka milionów użytkowników: tylko w 2015 roku liczba ta przekroczyła 9 milionów. Enovatis może pochwalić się solidnie skonstruowanym portfolio produktowym, w którym mieści się kilkaset tysięcy ofert wyjazdów do 150 krajów, bilety lotnicze, hotele, ubezpieczenia podróżne i parkingi przy lotniskach. Do tej pory klienci Enovatis odwiedzili ponad 7400 hoteli w 107 krajach świata. Firma z powodzeniem prowadzi współpracę z grupą ponad 200 partnerów turystycznych, technologicznych i komercyjnych, w tym z najbardziej liczącymi się na rynku organizatorami turystyki. Enovatis S.A. jest członkiem Polskiej Izby Turystyki, posiada certyfikat Rzetelna Firma, a także jest akredytowanym członkiem IATA. W 2015 jej flagowa marka, Wakacje.pl otrzymała Złoty Medal w ogólnopolskim plebiscycie Laur Konsumenta, przyznawany najbardziej rozpoznawalnym znakom handlowym na rynku.

Motto:
Wierzymy, że możemy spełniać marzenia o idealnych wakacjach i przede wszystkim słuchamy naszych klientów.