Branża medyczna
Przygotowanie szkoleń językowych dla klienta z branży medycznej
Wyzwania
W firmie z branży medycznej zauważono, że pracownicy wszystkich spółek korzystali z nauki języków obcych, takich jak angielski, niemiecki oraz polski dla obcokrajowców, głównie w lokalnych szkołach. Uczestniczyli w otwartych grupach oraz zajęciach stacjonarnych. Niestety, z uwagi na różnorodność zajmowanych stanowisk oraz pełnionych obowiązków, wielu pracowników miało trudności z regularnym uczestnictwem w zajęciach. Ten problem z systematycznością przekładał się na niezadowalające postępy w nauce oraz nieosiągnięcie założonych celów. Po stronie pracodawcy pojawiały się również takie problemy jak brak spójnych metod nauczania, nieprecyzyjne raporty oraz chaotyczny proces monitorowania postępów uczniów, który był realizowany przez lokalne szkoły.
Rozwiązania
Aby sprostać wyzwaniom, nasz zespół przeprowadził dokładną analizę rzeczywistych potrzeb klienta. Następnie wyznaczyliśmy konkretne cele i sformułowaliśmy założenia projektowe. Kluczowym krokiem było wybranie naszej firmy jako jednego dostawcy usług edukacyjnych dla wszystkich spółek, co zredukowało niepotrzebną fragmentację procesu nauczania.
Wprowadziliśmy dwie formy zajęć: stacjonarną oraz online, co umożliwiło pracownikom dostosowanie nauki do ich indywidualnych harmonogramów i lokalizacji. Takie podejście pozwoliło na stworzenie grup szkoleniowych bez względu na geograficzne ograniczenia, co w efekcie zoptymalizowało koszty projektu.
W celu wsparcia pracodawcy oraz zespołów HR w każdej spółce wprowadziliśmy spójne działania, takie jak:
- Kampania informacyjna wśród pracowników – aby zwiększyć świadomość o programie językowym i jego korzyściach.
- Komunikacja wewnętrzna – regularne aktualizacje oraz informacje zwrotne dla pracowników.
- Programy nauczania – dostosowane do specyficznych potrzeb branży medycznej oraz umiejętności pracowników.
- Materiały edukacyjne – dopasowane do poziomu zaawansowania uczestników.
- Profile szkoleń – indywidualnie opracowane dla różnych grup pracowników.
- Spersonalizowane szablony raportów – umożliwiające łatwe monitorowanie postępów nauki.
- System motywacji – stworzony w celu zachęcania do regularnej nauki i osiągania lepszych wyników.
Za realizację projektu w pełnym zakresie odpowiadał opiekun metodyczny z językowej szkoły Skrivanek, który dbał o jakość oraz ciągłość przekazywanych treści.
Podsumowanie
Dzięki spersonalizowanemu podejściu oraz wprowadzeniu elastycznych rozwiązań proces nauki języków obcych w firmie z branży medycznej został znacząco zmodernizowany. Pracownicy uzyskali większy dostęp do materiałów i form kształcenia, co w rezultacie podniosło ich motywację oraz efektywność w nauce. Spójną i systematyczną metodą nauczania udało się zrealizować cele postawione przez pracodawcę, eliminując chaos związany z wcześniejszymi metodami kształcenia.
Na przestrzeni kilku lat współpracy osiągnęliśmy założone cele. Z jednej strony kilkuset kursantów osiągnęło rzeczywiste efekty, tj. umiejętność samodzielnej komunikacji w środowisku zawodowym. Z drugiej zaś pozwoliło to pracodawcy i zespołom HR wszystkich spółek na lepszą kontrolę nad realizacją projektu oraz na bieżące monitorowanie postępów poczynionych przez pracowników.