BRANŻA BANKOWOŚCI I FINANSÓW
Regularne szkolenia językowe
Firma działa w prawie 50 krajach na świecie, a w Polsce od ponad 20 lat. Cała sieć oferuje swoim klientom szeroki wachlarz rozwiązań z zakresu usług bankowych i finansowych.
WYZWANIA
Ten klient zwrócił się do nas z prośbą o pomoc w trakcie współpracy z innym dostawcą. Po prawie roku realizacji projektu, osoby decyzyjne zarządzające szkoleniami językowymi oraz pracodawca, uznali, że muszą dokonać zmiany. Jak się dowiedzieliśmy było to podyktowane dokonaniem błędnej decyzji. Klient sugerował się poziomem innowacyjności, chęcią doboru najlepszego rozwiązania i jak się okazało złym zrozumieniem, co tak naprawdę jest im oferowane. Klient potrzebował pomocy i zmiany dotychczasowego modelu współpracy, który zakładał szkolenia z języka angielskiego online, gdzie pracownicy chodzą na zajęcia kiedy chcą, które trwają maksymalnie 30 minut, często za każdym razem z innym lektorem. Finalnie powstał duży chaos, brak kontroli nad przebiegiem szkoleń oraz niemożliwość jednolitego zestawienia poczynionych postępów przez pracowników biorących udział w kursach.
ROZWIĄZANIA
Zespół naszej szkoły wielokrotnie przejmował już projekty, aby pomagać klientom i je usystematyzować. W oparciu o na nowo zebraną analizę oczekiwań, po określeniu celu biznesowego oraz informacje na temat poprzedniego nieukończonego i nieudanego w opinii klienta projektu, zaprezentowaliśmy nową propozycję rozwiązań na temat modelu współpracy i realizacji szkoleń językowych.
Ponieważ w projekcie wzięło udział kilkadziesiąt pracowników z różnych działów zaoferowaliśmy:
- badanie poziomu zaawansowania oraz indywidualne ankiety potrzeb. Dzięki, którym mogliśmy poznać oczekiwania oraz wyzwania, każdego pracownika dedykowanego do projektu. Ponad to otrzymaliśmy informacje w jakim zakresie każda z tych osób korzysta w codziennej pracy z języka angielsko,
- stworzenie dopasowanych programów nauczania oraz materiałów dydaktycznych,
- dobór odpowiedniej kadry lektorskiej, z założeniem, że jeden lektor od początku do końca prowadzi proces nauki z osobą indywidualną bądź grupą,
- indywidualne cele pomiędzy uczestnikiem/ami i lektorem, aby każdy kursant miał świadomość co zrealizował, jakie są plany oraz co zostało do nauczenia, wdrożenia,
- coaching językowy, czyli aktywna i świadoma praca kadry lektorskiej podczas każdych zajęć, aby umiejętnie nauczać i korygować akcent oraz poprawną wymowę,
- możliwość pracy na realnych materiałach z którymi kursanci mają do czynienia w pracy,
- strefę kursanta dla każdego pracownika z indywidualnym dostępem na cały czas trwania szkolenia, a w niej dostęp do informacji o grupie, wszystkich tematów zajęć oraz materiałów, kontakt z lektorem oraz koordynatorem metodycznym szkoły.
Nowemu klientowi po nieprzyjemnych doświadczeniach ze współpracy w ramach kursów językowych:
- pełny outsourcing i administrację szkolenia oraz dedykujemy koordynatora metodycznego na cały okres realizacji projektu klienta, co pozwoli przeprowadzić klienta krok po kroku przez cały proces szkoleń językowych od rozpoczęcia współpracy, aż po ewaluację na zakończenie,
- spersonalizowane wzory raportów frekwencji i wyników kursantów,
- wyznaczymy konkretne etapy cząstkowych podsumowań dla działu HR / osób nadzorujących projekt szkoleń po stronie klienta, po to aby na bieżąco przekazywać co już zastało zrealizowane, a co jeszcze nie i jakie są cząstkowe efekty założonych celów,
- Strefę klienta, która pozwoli monitorować przebieg procesu szkoleń, umożliwi dostęp do niezbędnych informacji z poziomu osób zarządzających procesem szkoleń językowych po stronie klienta.
Kolejna zmiana kojarzyła się nam z ogromną rewolucją. Byliśmy pewni, że pochłonie dużo czasu. Z perspektywy, wszystkie działania zostały dobrze zaplanowane, tak aby każda strona mogła efektywnie zarządzać zadaniami w określonym czasie. Dzięki podjętej decyzji o zmianie dostawcy udało nam się zatrzymać mocno nieefektywny proces. Doceniamy wsparcie zespołu szkoły na każdym etapie realizacji. Otrzymaliśmy solidne wsparcie w czasie zmian, ale i podczas trwania projektu. Nasi pracownicy są bardzo zadowoleni z nowego modelu nauczania i lektorów prowadzących zajęcia. Jako pracodawca widzę efekty wśród całego zespołu, który swobodnie i profesjonalnie reprezentuje firmę na zewnątrz. Czasem warto zaryzykować i zmienić, aby móc realizować cele biznesowe.